• Knesselare
Home Burgerzaken Elektronische identiteitskaart

Elektronische identiteitskaart

ElektronischeIDIedere Belg moet vanaf 12 jaar een identiteitskaart hebben. Het dragen ervan is verplicht vanaf 15 jaar. Als de kaart aan hernieuwing toe is, krijg je een uitnodiging om je persoonlijk aan te melden op de dienst Burgerzaken.

Bij verlies of diefstal kun je, na aangifte bij de politie, een nieuwe kaart aanvragen. In geval van verlies kan dat ook op de dienst Burgerzaken. De gemiddelde wachttijd tussen de datum van aanvraag en aflevering bedraagt twee tot drie weken.

Meebrengen

  • oproepingskaart (eventueel)
  • een recente pasfoto met effen witte achtergrond (het formaat moet voldoen aan de afmetingen vermeld op de oproepingskaart)
  • je huidige identiteitskaart of het attest van verlies of diefstal

Prijs?

  • 20,7 euro - gewone procedure), 22,7 euro (bij verlies), 25,7 euro (vervallen)
  • 88 euro - spoedprocedure - dringend - levering 2de werkdag na aanvraagdatum, af te halen vanaf 14.00 uur (indien namiddagopening)
  • 140 euro - spoedprocedure - zeer dringend - levering 1ste werkdag na aanvraagdatum, af te halen vanaf 14.00 uur (indien namiddagopening)
  • 110 euro -  spoedprocedure - zeer dringend - levering bij FOD Binnenlandse Zaken/Centraal Bureau, Koloniënstraat 11, 1000 Brussel  - afhalen daags na aanvraag, ook op zaterdagochtend, vanaf 8.30 tot 12.30 uur
Burgerzaken
Address:
Gemeentehuis (Oude vleugel - gelijkvloers)
De Plaats 14
9910 Knesselare

E-mailadres: Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.
Telephone: 09 325 74 50/51/52

Information: Open:
maandag tot vrijdag van 8.30 uur tot 12.00 uur, op woensdag ook van 14.00 uur tot 16.00 uur en op donderdag van 16.00 uur tot 19.00 uur

 

Dienstverlening van A tot Z

Design: Koen Timmerman  2017 Knesselare - Alle rechten voorbehouden